چشماندازها و چالشها در آموزش آنلاین شیمی |
کد مقاله : 1021-CNF (R1) |
نویسندگان |
سیف اله رنجبر1، رضا نوری *2 1دبیر شیمی منطقه 17 تهران-مدرس دانشگاه فرهنگیان دانشجوی دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال 2دبیرشیمی، آموزش و پرورش چالدران، آذربایجان غربی، ایران |
چکیده مقاله |
هدف از این پژوهش بررسی چالشها و مشکلات آموزش آنلاین شیمی در دوران بیماری ویروس کووید-19 میباشد. در این پژوهش از روش پرسشنامه استفاده شده که شامل پرسشهای بسته و یک پرسش باز بود. جامعه آماری پژوهش، تعداد 100 نفر از دانشآموزان یکی از مدارس تهران و تعدادی از معلمان و دانشجومعلمان کارورزی بود که از دانشآموزان به صورت جداگانه و از معلمان و دانشجومعلمان کارورزی نیز به صورت جداگانه پرسشنامه در فرم نگار گوگل تهیه و اجرا شد. طبق نتایج بدست آمده بیشترین مشکلات مربوط به اثربخشی کم آموزش آنلاین نسبت به آموزش حضوری، سطح ارزشیابی بالا نسبت به سطح تدریس و بعضی وقتها مشکلات مربوط به سامانه اسکای روم بود. چالشهایی که در پرسش باز مطرح بود بیشتر شامل عدم تعامل چهره به چهره در آموزش آنلاین، عدم دسترسی دانشآموزان به تلفن همراه و اینترنت، عدم برگزاری دوره آشنایی با آموزش آنلاین و نرم افزارهای مورد نیاز برای معلمان و بی عدالتی در برگزاری آزمونهای آنلاین بود. بنابراین، تغییر روش تدریس به آموزش آنلاین باعث بوجود آمدن مشکلات و چالشهایی برای معلمان و دانشآموزان شده که انتظار میرود با همکاری نهادهای مربوطه این مشکلات برطرف گردد. |
کلیدواژه ها |
چالش، آموزش آنلاین، شیمی، دانشآموز، معلم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |