آموزش سلول های الکتروشیمیایی با بهره گیری از دانش آموزان |
کد مقاله : 1027-CNF |
نویسندگان |
محمد یعقوبی *1، محمد رضا محمودیان2 1دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی شهید بهشتی ایران ، تهران 2آموزش شیمی ، دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی شهید بهشتی ایران ، تهران |
چکیده مقاله |
با توجه به اینکه مبحث الکتروشیمی یکی از مباحث دشوار و پیچیده دوره دوم متوسطه است و مفاهیم انتزاعی بسیاری را شامل می شود ، لذا تعداد زیادی از دانش آموزان در یادگیری این مبحث دچار مشکل می شوند . برای بهبود امر یادگیری و ملموس تر شدن این مبحث ، از خود دانش آموزان به عنوان اجزای یک سلول الکتروشیمی بهره می گیریم و به هر یک نقشی را می دهیم تا در رخداد ما بین دو نیم سلول در یک سلول الکتروشیمیایی دخیل باشند و با مفاهیم آشنا شوند . برای ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان نیز از 4 مرحله ارزشیابی با عناوین خود ارزیابی ، ارزیابی همسالان ، ارزیابی معلم و ارزیابی نهایی استفاده می کنیم . در هر مرحله دانش آموزان با تمرین و تکرار ، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت . برای ارزیابی روش تدریس بکار گرفته شده نیز از نتایج ارزیابی نهایی استفاده می کنیم و در صورت پایدار بودن مشکل دانش آموزان ، جدولی خلاصه شده و کد گذاری شده از مبحث سلول های الکتروشیمی را در اختیار آن ها قرار می دهیم . |
کلیدواژه ها |
سلول الکتروشیمیایی ، کاتد ، آند ، اکسایش ، کاهش ، الکترون |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |