.نقش اینفوگرافی (اطلاع نگاشت) در جذب مخاطب شیمی
کد مقاله : 1028-CNF
نویسندگان
فرهنگ محمودی *1، شریف کامیابی2
1آموزش شیمی پردیس شهید بهشتی تهران
2مدیر گروه آموزش شیمی پردیس شهید بهشتی تهران
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف ایجاد انگیزه و علاقمندی در فراگیران در راستای درک درست مفاهیم شیمی است. امروزه برای ارتباط برقرار کردن بین موضوعات پیچیده به طور فزاینده‌ای از اینفوگرافی‌ها استفاده می‌شود. در اینفوگرافی از کمترین مقدار متن استفاده می‌شود و درعین‌حال، این پتانسیل را دارد که به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای نمایش داده‌ها، توضیح مفاهیم، ساده‌سازی پیچیدگی‌ها، ترسیم روابط، نمایش روندها و ارائه آمار و ارقام مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. دانش‌آموزان با طراحی و تولید اینفوگرافی و نقشه‌ی ذهنی جدید نقش فعالی در تدریس و یادگیری خواهند داشت. در این سبک جذاب به دلیل اینکه دانش‌آموزان به طور مستقیم با فرآیند آموزش همراه می‌شوند و متناسب با الگوی یادگیری خودشان اینفوگرافی طراحی و تولید می‌کنند، با مفاهیم ارتباط عمیق‌تری خواهند داشت . منابع تفکرات دانش آموزان در مورد طراحی اینفوگرافی نشان داد که ارتباط بین یادگیری دوره و مباحث اینفوگرافیک آنها قوی تر شده است.دانش آموز با توجه به طرح هایی که در مغز خود می سازد سعی می کند آن ها رابه نمایش بگذارد.
کلیدواژه ها
نقش اینفوگرافی، آموزش شیمی، جذب مخاطب، ساده سازی، درک مفاهیم
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر