اهمیت جایگاه طراحی آموزشی در آموزش شیمی با استفاده از سه رویکرد ساختگرایی، سیستمی و رفتارگرایی |
کد مقاله : 1032-CNF |
نویسندگان |
مریم تاجیک *1، وحید امانی2 1دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی شهید بهشتی 2گروه شیمی، دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید بهشتی |
چکیده مقاله |
در اواسط قرن بیستم، با توجه به گستردگی زیاد علم شیمی و کاربردهای متنوع فرآورده های آن در زندگی، موضوع جدیدی که در کنار توسعه علم شیمی مطرح گردید، شیوه آموزش و یادگیری آن بود. لذا یادگیری فعال و پویا در این درس می تواند نقش بسزایی در خلاقیت و نوآوری دانش آموزان داشته باشد. طراحی آموزشی از حوزه های بسیار فعال تکنولوژی آموزشی است که به دنبال تسهیل یادگیری و عملکرد است. هدف از این پژوهش بررسی اهمیت جایگاه طراحی آموزشی در آموزش شیمی می باشد. طراحی آموزشی برای آموزش هر نوع رشته ی تحصیلی لازم است. معلمی که می خواهد درس شیمی را به دانش آموزان خود بیاموزد باید طراحی آموزشی متناسب با آن را انتخاب کند و از هر نوع رویکردی که مناسب است برای تدریس آن استفاده کند. در این مقاله سعی شده است که به طراحی آموزشی با استفاده از سه رویکرد ساخت گرایی، سیستمی و رفتارگرایی برای تدریس درس شیمی استفاده شود تا یادگیری بهتر و پایدارتری حاصل شود. |
کلیدواژه ها |
طراحی آموزشی - آموزش شیمی - ساخت گرایی – سیستمی - رفتارگرایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |