اقدام پژوهی راهکارهای ارزشیابی مستمر در مدرسه رستگار شهرستان ساوه در سال 1400-1399 با رویکرد مجازی
کد مقاله : 1039-CNF
نویسندگان
مبینا محمدی هزاوه *
آموزش شیمی، دانشگاه شهید رجایی اصفهان
چکیده مقاله
پژوهش حاضر اقدام پژوهی با رویکرد کمی است. این پژوهش در سال تحصیلی 1400-1399 بر روی جامعه آماری مدارس متوسطه دوره دوم انجام شده است. به طور موردی از بین مدارس کشور، مدرسه شاهد رستگار شهرستان ساوه، با توجه به اینکه کارورزی پژوهشگر در ترم 6 در این مدرسه بوده است، انتخاب شده است. برای انجام این پژوهش ابتدا پرسش نامه ای با تعداد 12 سوال طراحی شده است و در اختیار24 دانش آموز پایه دهم رشته ریاضی مدرسه شاهد رستگار قرار داده شده است. نتایج پرسش نامه به این صورت است، که پرسش و پاسخ کلاسی و کار گروهی از راهکارهای موثر برگزاری ارزشیابی مستمر در کلاس درس در دوران آموزش مجازی است. از طرفی معلم با انجام ارزشیابی مستمر، می تواند میزان آموخته های دانش آموزان را بسنجد و هم چنین معلم می تواند از این موضوع آگاهی یابد که تا چه اندازه اهداف آموزشی محقق شده است.
کلیدواژه ها
پرسش و پاسخ کلاسی، کار گروهی، ارزشیابی مستمر
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر