طرح اقدام پژوهی رویکرد مجازی افزایش مشارکت دانش‌آموزان در درس شیمی پایه یازدهم
کد مقاله : 1044-CNF
نویسندگان
مریم شریفی *
آموزش شیمی دانشگاه شهید رجائی اصفهان
چکیده مقاله
پژوهش حاضر به بررسی تأثیر پرسش و حل سوالات توسط خود دانش‌آموزان در کلاس های مجازی درس شیمی ، برافزایش میزان مشارکت آن‌ها پرداخته است. نمونه انتخاب‌شده در این پژوهش30 نفر از دانش‌آموزان رشته تجربی دبیرستان زینبیه دوره دوم در شهر یزد می‌باشد. اجرای این طرح در اسفند 1399 به مدت دو هفته روی نمونه مورد نظر صورت گرفته است. به این صورت که از دانش‌آموزان خواسته شد تا در یک فعالیت امتیازی و داوطلبانه مسئله هایی از فصل معینی از کتاب را حل کنند که در این پژوهش فصل سنتیک انتخاب شد و فیلم حل مسئله را در گروه درسی خود در واتساپ ارسال کنند. این پژوهش بیان می‌کند به‌کارگیری روش موردنظر یعنی حل سوالات توسط خود فرد و مباحثه روی سوالات توسط سایر دانش آموزان، باعث افزایش مشارکت دانش‌آموزان می‌شود به‌طوری‌که در نمونه موردنظر باعث مشارکت مستقیم 56.6 درصدی در آن‌ها شد و مدت حضور دانش‌آموز در کلاس را 68 دقیقه افزایش داد.
کلیدواژه ها
حل سوال، فعالیت امتیازی، دانش آموزان، افزایش مشارکت
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر