تحلیل محتوا مبحث موازنه کردن معادله واکنش‌های شیمیایی کتاب شیمی دهم به روش مک لافین
کد مقاله : 1059-CNF
نویسندگان
راضیه نقی زاده زواره *
آموزش شیمی مرکز شهید رحایی دانشگاه فاطمه زهرا استان اصفهان
چکیده مقاله
کتاب درسی از عناصر مهم و اساسی در تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان یک کشور است ازاین‌رو اگر محتوای کتاب درسی هماهنگ و همسو با اهداف کلی و جزئی نظام آموزش آن کشور نباشد نمی‌توان انتظار دستیابی به اهداف مدنظر را داشت. کتاب درسی در نظام آموزشی متمرکز دارای اهمیت بسیاری است لذا بررسی تناسب متن کتاب با سن و سطح کلاسی دانش‌آموزان بسیار بااهمیت است. در این پژوهش متن مبحث موازنه کردن معادله واکنش‌های شیمیایی فصل دو کتاب شیمی دهم به روش مک لافین مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری شامل تمام متن این مبحث فصل دو شیمی دهم می‌باشد. در این پژوهش جامعه آماری و نمونه آماری یکسان است. بر اساس بررسی‌های انجام شده سطح سنی این متن برای دانش‌آموزان چهارده سال و سطح کلاس این متن برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم می‌باشد. این پژوهش نشان می‌دهد این متن مناسب پایه تحصیلی دهم و دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی نمی‌باشد.
کلیدواژه ها
تحلیل محتوا، متن کتاب، شیمی دهم، روش مک لافلین
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر