مطالعه و بررسی کارورزی دانشگاههای تربیتمعلم کشور سنگاپور |
کد مقاله : 1062-CNF |
نویسندگان |
صادق دارابی *1، وحید امانی2 1دانشجوی کارشناسی آموزش شیمی،دانشگاه فرهنگیان،تهران،ایران 2استادیار،گروه شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
این بررسی اجمالی به دنبال کمک به افراد درگیر در امر راهنمایی دانشجو معلمان است که میفهمند چگونه برنامه کارورزی موسسه ملی آموزش سنگاپور در برنامههای آموزش معلمان ادغام شده است. در این مطالعه ابتدا به برنامهی اجرایی کارورزی میپردازیم و پس از آن بخشهای مختلف کارورزی را بررسی میکنیم. در هر بخش نحوه نمرهدهی، مدت دوره و عوامل درگیر در امر کارروزی مورد بررسی قرار میگیرند. مهمترین قسمت کارورزی کشور سنگاپور نحوه نمرهدهی و ارائه بازخورد به دانشجو معلم است که کاملا محرمانه و با بررسی تمام جوانب صورت میگیرد و عدالت به صورت کامل در آن رعایت شده و شورایی برای نمره دهی شکل میگیرد. کارورزی در کشور سنگاپور به دو بخش غیرنهایی و نهایی که اولی شامل سه بخش تجربه در مدرسه، دستیاری تدریس و تمرین تدریس1 است و دومی شامل تمرین تدریس2 میشود. دومین مرحله، دستیاری تدریس پنج هفته به طول میانجامد و دانشجو ملزم به تدریس کمکی از هفته 3 تا 5 است. برای این دوره و دوره های بعد چک لیستی تهیه شده و صلاحیتهای دانشجو توسط چکلیست مورد ارزیابی قرار میگیرد. مرحله سوم، تمرین تدریس1، دانشجو در هفته اول خود را آماده میکند و از هفته دوم تا پنجم تدریس هداست شده را شروع میکند و مشارکت آن شامل طراحی سوال و برنامهریزی و ... میشود. مرحله آخر، تمرین تدریس2، ده هفته به طول میانجامد. |
کلیدواژه ها |
کارروزی، آموزش، تدریس، سنگاپور |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |