مطالعه تطبیقی برنامه‌ریزی آموزشی درس شیمی بین دو کشور کویت و ایران
کد مقاله : 1066-CNF
نویسندگان
فرشته قشقایی *
آموزش شیمی شهید شرافت ،تهران
چکیده مقاله
امروزه بحث جهانی‌شدن در بخش آموزش و نظام تعلیم‌وتربیت مسائل جدیدی را مانند تغییرات سریع، بازسازی برنامه‌ها، ازبین‌بردن مرزهای جغرافیایی، در دسترس بودن اطلاعات پدیده آورده است، هدف اصلی طراحی برنامه‌های آموزشی مطلوب و کارآمد بوده است. این پژوهش نوعی مطالعه تطبیقی - تحلیلی به‌منظور توصیف برنامه درسی کشورهای منتخب ایران و کویت است که هدف از این مطالعه رسیدن به شناخت نظام آموزشی این دو کشور و پاسخ به سؤالاتی مانند: نظام آموزش شیمی در کشور کویت چگونه است؟ کدام نظام باعث پیشرفت درس شیمی می‌شود؟محتوا کتب شیمی کدام کشور جامع تر است؟ در این مقاله کتب شیمی هر پایه و اهداف، آموزش تکمیلی در رشته شیمی و چگونگی پذیرش معلم در کشور کویت موردمطالعه قرار گرفته شده است.
نتایجی که از آن به دست آمده است بررسی نظام آموزش کشورکویت و ایران، بررسی کتب شیمی کشورکویت و ایران، آموزش عالی در دانشکده آموزش و سیستم نمره دهی بوده است و در آخر راهبردهایی برای هرچه بهتر شدن نظام آموزش کشور ایران ارائه گردیده است.
کلیدواژه ها
برنامه درسی، آموزش شیمی، نظام آموزش شیمی کویت، مطالعه تطبیقی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی