مطالعه تطبیقی آموزش ایران و آلمان با تاکید بر آموزش شیمی
کد مقاله : 1067-CNF (R2)
نویسندگان
الهه نوری *
دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان پردیس شرافت
چکیده مقاله
این مقاله به بررسی نظام آموزشی حاکم بر کشور ایران و آلمان از دوران ابتدایی تا مقطع آموزش عالی می‌پردازد نظام اموزش شیمی را بررسی می کند محتوی کتاب های شیمی در کتاب های درسی المان و ایران را بازگو می کند و رویکرد و اهداف نظام اموزشی آلمان را در اموزش شیمی مورد بحث و بررسی قرار می دهد تعداد ساعت‌های درسی و واحدهای درسی و سیستم نمره دهی را نیز در کشور ایران و آلمان و نقاط ضعف نظام‌های آموزشی را بررسی می‌کند و راهکارهایی جهت اصلاح نواقص و مشکلات موجود ارائه می‌کند در واقع رشد و پیشرفت کشور مرهون بررسی انتقادی و دقیق نظام آموزشی ایران و مقایسه‌ی آن با نظام‌های آموزشی موفق است در این زمینه باید مدام نظریه‌های جدید آموزشی بررسی شود و نظام‌های آموزشی موفق بررسی شود و مطالعات تطبیقی در این زمینه نیز صورت بگیرد این مطالعات و اجرای دقیق آن‌ها پیشرفت یک کشور را ضمانت می‌کند در این مقاله راهکارهای درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برای برون‌رفت از رکود آموزشی در ایران ارائه‌شده است تا بتوان با استفاده از آن‌ها آینده‌ای روشن را برای آینده‌ی آموزشی ایران طراحی کردو زمینه ی رشد وپیشرفت کشوررا فراهم کند.
کلیدواژه ها
برنامه درسی، آموزش شیمی، نظام آموزشی آلمان، مطالعه تطبیقی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر