رویکردهای آموزش از راه دور در درس شیمی آلی در دوره همهگیری ویروس کرونا |
کد مقاله : 1074-CNF |
نویسندگان |
مریم شیخی1، زهرا زارع جوشقانی2، مهشید گلستانه *3 1دانشجوی کارشناسی آموزش شیمی 2دانشجوی کارشناسی اموزش شیمی اصفهان 3گروه شیمی- دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
ظهور غیرمنتظره ویروس کرونا باعث ادغام کامل فناوری در آموزش و تغییر در فرایند یاددهی و یادگیری و تبدیل آن به آموزش از راه دور شده است. تجربیات جهانی و جهشهای فراوان ویروس و چشمانداز نامطمئن راه درمان حاکی از آن است که نمیتوان بهسادگی به شیوه آموزشی قبل برگشت. چالشهای ایجادشده در اثر ویروس کرونا فرصتی برای اجرای رویکردهای جدید برای افزایش علاقه، انگیزه و درک دانشجویان فراهم نموده است. پژوهش با روش مروری انجام شده است. در این مقاله، چند روش آموزش مجازی در دانشگاههای مختلف و تأثیر این روشها در یاددهی و یادگیری شیمی آلی مورد ارزیابی قرارگرفته است. نتایج نشان میدهد که موفقیت دانشجویان به منابع دیجیتال مورداستفاده برای دروس مختلف بستگی دارد و آموزش آفلاین به آموزش آنلاین ترجیح داده میشود؛ همچنین دانشجویانی که آزمونهای هفتگی دریافت میکردند عملکرد بهتری نسبت به افرادی که این آزمونها را دریافت نکردند، داشتند. علاوه بر این، ترکیب ابزارهای وب مبتنی بر دسترسی آزاد منجر به تجربه کلاس درس آنلاین پویا خواهد شد. |
کلیدواژه ها |
شیمی آلی، آموزش از راه دور، ویروس کرونا، نرمافزار آموزشی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |