بررسی مشکلات ارزشیابی آنلاین شیمی در دوران شیوع ویروس کرونا |
کد مقاله : 1077-CNF |
نویسندگان |
سارا محمودی نژاد *1، مهشید گلستانه2 1مرکز آموزش عالی شهید رجایی، اصفهان، ایران 2گروه شیمی- دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
همهگیری کرونا را میتوان بهعنوان کاتالیزوری در نظر گرفت که نیاز به تغییر آموزشی به سمت مدلها و روشهای انعطافپذیرتر را سرعت بخشیده است. در طی بیماری همهگیری کرونا و تعطیلی دانشگاهها و مراکز آموزشی، فرایند آموزش و ارزشیابی دچار تغییرات و دگرگونیهای زیادی شده است. ارزشیابی بخش مهمی از فرایند یاددهی و یادگیری است اما مشکلات آموزش مجازی از جمله سرعت کم اینترنت، عدم دسترسی همه دانشجویان به تجهیزات و امکانات آموزش مجازی، ناآشنایی دانشجویان و اساتید با توانایی-های سامانههای آموزش مجازی و نحوه برگزاری آزمونهای آنلاین معتبر و استاندارد باعث بروز مشکلاتی در سنجش دانشجویان شده است. بنابراین در این مقاله سعی شده است تا با مرور مقالات از یک سو و تجربیات یک سال و اندی آموزش مجازی توسط نویسندگان از سوی دیگر، اشکال مختلف ارزشیابی آنلاین و کاربرد هر یک در ارزشیابی تکوینی و پایانی دانشجویان شرح داده شود. انواع روش-های ارزشیابی همزمان و ارزشیابی ناهمزمان بیان شده است. همچنین شیوههای طراحی آزمون بهویژه در سامانه LMS و تنظیمات مربوط به آن که منجر به سنجش دقیقتر دانشجویان و سلامت بیشتر آزمون میشود، به تفصیل توضیح داده شده است. |
کلیدواژه ها |
ارزشیابی آنلاین، شیمی، آزمون، ویروس کرونا، LMS |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |