الگوهای تدریس برنامه درسی مرتبط با آموزش محتوای شیمی |
کد مقاله : 1079-CNF |
نویسندگان |
زهره احمدی *1، مریم صباغان2، معصومه قلخانی3 1دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دانشکده علوم پایه 2گروه آموزشی شیمی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دانشکده علوم پایه شهر تهران 3گروه آموزشی شیمی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشکده علوم پایه ، تهران |
چکیده مقاله |
آموزش شیمی سابقه طولانی دارد و طی سالها رویکردهای بیشماری برای اصلاح تدریس برنامه درسی، فعالیتها و پیشرفتهای فناوری تدوین شده است. این رویکردها مهم بوده و چهره آموزش را تغییر دادهاند. تحقیق حاضر تلاش میکند برخی از الگوهای تدریس را تبین کند. در این تحقیق به الگوهای گرد هم آیی، حل مسئله، بحثی، نمایشی، کاوشگری، دریافت مفهوم و مشارکتی پرداخته و در هر الگوی بیان شده مثالهایی در مورد محتوای کتب شیمی آورده شده است. روش اجرای این الگوها بیان شده و به مزایا الگوها پرداخته شده است. در نهایت پیشنهاداتی در زمینه پژوهش مطرح گردید. تحقیق حاضر از نوع مروری است. نتایج این تحقیق میتواند در تدوین برنامه درسی محتوای شیمی کمک کند تا با الگوهای نوین تدریس یادگیری مادام العمر صورت گیرد. بنابراین تدریس برنامه درسی باید به گونه ای سازماندهی شود که فراگیران را برای زندگی در جامعه ای که به سرعت در حال پیشرفت و تغییر است آماده کند. |
کلیدواژه ها |
برنامه درسی، الگوهای نوین تدریس، محتوای شیمی، آموزش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |