مطالعه تطبیقی آموزش شیمی ایران و آلمان
کد مقاله : 1083-CNF
نویسندگان
الهه نوری *
دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان پردیس شرافت
چکیده مقاله
این مقاله نظام اموزشی در ایران و المان را بررسی می کند و به ساختار نظام اموزشی این دو کشور می پردازد و همچنی تفاوت های نظام اموزشی در ایران و المان را بازگو می کند و اینکه برنامه های اموزشی در ایران ملی است و به یک صورت ارائه می شود در حالی که نظام اموزش و پرورش کشور المان عمدتا حالت ایالتی و استانی دارد و دولت فدرال در تعیین و تصمیم گیری راجع به ان نقش اندکی ایفا می کند. همچنین به بررسی سرفصل های علوم و شیمی در هردو کشور ایران و المان می پردازد. و به دلایل ضعف نظام اموزشی ایران و چرایی ان می پردازد اینکه چرا نظام اموزشی ایران دچار مشکل شده است و چه اقداماتی لازم است در این باره انجام شود و چرا نظام اموزشی المان توانسته سطح اموزشی خود را بالا ببرد و این که می توان با الهام از نظام های اموزشی موفق می توان شاهد پیشرفت در نظام آموزشی و به تبع ان پیشرفت در کشور بود
کلیدواژه ها
نظام آموزشی المان، نظام اموزشی ایران، مطالعه ی تطبیقی ، برنامه درسی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر